? ??????????????Babe? ????? ?? ???Rating: 4.4 (372 Ratings)??32 Grabs Today. 29163 Total Grabs. ??????Prev
iew?? | ??Get the Code?? ?? ?????Red? ????? ?? ???Rating: 4.8 (40 Ratings)??31 Grabs Today. 20264 Total Grabs. ??????Preview?? | ??Get the Code?? ?? ???????????? ????Easy Install Ins BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS ?

Tuesday, February 24, 2009

PROGRAM ''SEMEGA'' at SMK MEMBAKUT & SMK PENGIRAN OMAR (PART 2)

Sorilah lm baru leh upda8 blog ne...Ne aQ nak sambung citer tme SEMEGA aritu....
Sepanjang perjalanan ke SIPITANG, aQ langsung x sedar. Bukan tidak berminat nak tengok keadaan sekeliling, tapi aQ tul2 penat...
Bgn2 jak aQ dari tDo, da nak smpai kat SMK Pengiran Omar (SMPO). Tme 2 aQ rasa segar ckit cz dpt menghilangkan rasa mengantuk yang sangat2.... B4 trun, sempat gak aQ citer ngan sorang dak SMK Beaufort 2.. sj nak test mcm na cara dia berkomunikasi dengan orang. mula2 2 aQ tngok dak ne agak sombong ckit. Tapi spt yg aQ da kata awl2, aQ X leh nilai org trlalu awal.... aQ cpt2 2kar anggapan aQ 2..
Sampai sana, kmi tpaksa uruskan penginapan. Semua fasilitator tme 2 memang penat giler... memang STESS. Sementara yang lain2 sedang berehat, kami p bantu pserta2 utk pembahagian kumpulan. X tau napa, ada sorang Fasilitator ne spt sgaja nak cr ksalahan aQ... dia pertikaikan kerana ksilapan aQ d bhgn urusetia pg 2. Bknnya aQ sengaja nak wat silap. Tp mmang tme pndaftaran 2, aQ lupa minta dak2 SMK Beaufort 2 yg silap tulis nama di borang SMK Beaufort 1 untuk buat pembetulan nama. Lgpun bukannya aQ kenal pun dak2 2 smua. aQ memang naik darah. Dah la aQ penat, pastu x tdo 1 ari.... aQ main SERANG jak.. lantakla ada pengarah kat c2..
xpala.... lupakan citer kat c2, malas nak pkir lagi.... bkin sakit aTi jak.

pas jak pembahagian bilik, kami masuk blik masing2.. mula2 aQ dpt blik bawah, tp tme 2 aQ br jak "mnyerang" ngan salah seorang fasilitator, maka adalah lebih baik aQ naik ke bilik fasilitator yang lebih kamceng....so leh gak hilang stress 2...
tiba-tiba......

Rasa nak p tandas lak... alangkah terkejutnya aQ melihat tandas skolah ne.. bukan nak buruk2kan tapi, aQ smpai sekarang masih tertanya2 mcm na dak2 sana leh hidup dalam keadaan tandas seperti 2!!!

terlalu sukar untuk aQ gambarkan melalui kata-kata..hehehe

Namun, semua 2 bukan penghalang untuk kami untuk meneruskan program ne. Kami anggap benda ne sebagai masalah kecil jak. Yang penting, kami mencapai objektif kami....

rasa lapar mulai terasa......
Semua Fasilitator p la ke dewan makan. aQ rasa peliklah cz dewan makan dibuat dalam bangunan asrama masing2. Kat sekolah aQ dulu, bangunan "Dewan Makan" dibuat di tempat khas....
tme Fasilitator2 makan, tiada seorang pun "PESERTA" yang makan. Kami dapat tahu, dorang semua da makan dahulu dari kami. Hanya kerana isu ini, Fasilitator cuba untuk menyalahkan pserta cz X hormat ngan Fasilitator.. ramai gak Fasilitator yang cuba membela student tme 2.. salah seorangnya adalah aQ (Cewahhhhhhh puji diri..) Tapi memang betul yang semua pserta tidak bersalah dalam hal ne. Lagipun, semua peserta memang lapar. Nak buat macm na lagi lau da lapar? Pastu perkara yang paling aQ X ska bila ada fasilitator yang hndak melakukan tindakan kepada peserta2 kerana mereka x bagi salam dengan fasilitator2... Bagi aQ, seharusnya Fasilitator2 yang perlu merendahkan diri untuk menyapa peserta2. mana prinsip "3S" yang diamalkan d Universiti???? kita seharusnya faham yang semua pserta2 masih segan dengan kita...

Pas jak makan, kami dapat arahan bahawa briefing utuk program esok dibuat jam 7.45pm. Jam menunjukkan jam 7.30pm.. Boleh bayangkan macm na keadaan peserta2 smua??? ditambah lagi dengan keadaan tandas yang tidak sempurna... pserta2 smua 2 mandi kat kolah surau jak.. ntah bersabun ntah ndak..... tapi yg memalukan. tpaksa mengunakan underware jak...hehheee... mmg satu pengalaman yang amat menarik...hahahahha
aQ da agak, msti para peserta ne akan kena brainwash.... da lambat, pastu ditambah lagi dengan isu berbangkit tadi...... dan akhirnya, jangkaan aQ tepat! smua pserta akhirnya telah menjadi habuan "KESTRESSAN".... cian korang.....

slesai jak taklimat, student2 ne diberi rehat. Semua Fasilitator ne kena tnggal plak. maklumlah ada "POST MORTEM".. time ne la pling gus untuk luahkan apa yang tidak puas di hati... "Isu berbangkit" harus segera diselesaikan..hehehe
mula jak post mortem 2, nampak mcm sunyi jak. tapi tiba2 ada Fasiliatator yang telah membangkit isu berkenaan nak menyalahkan pserta. Dia memang tidak menyokong tindakan tersebut.. kepada semua peserta, berterima kasihlah dengan beliau..hehehehe. tiba jak giliran aQ, trus aQ luahkan pa yang aQ x puas aT.. Snang smua da dpt dluahkan. tapi satu yang patut aQ bg pujian ialah kpd Kak Yan. Dia memang seorang pemimpin yang baik. dia dapat handle smua masalah dengan baik walaupun dia tul2 pnat.... pas jak post mortem, kami balik ke blik masing. esknya tpaksa bgn awl plak........
Pagi yang gelap (cehhhh ambik lagu MUH lak..) kami da bgn utk bersiap ke 1B bg Program "JOM MASUK U". memang agk malu la gak cz tpaksa ke sana menggunakan pakaian yang terlalu skema. tapi dalam masa yang sama ada gak prasaan bangga cz tme 2 aQ guna baju koporat kami. So leh gak Promote ngan para pserta....hehehe. aQ dsertai oleh 3 orang fasilitator yang lain iaitu KAHAR, JEFRY & SHUKRI... aQ rasa ini merupakan satu tugas yang amat berat kerana terpaksa menjaga student2 yang terlalu ramai. kalau hilang jak dak2 ne, konfom hilang gak kepala aQ nanT..hehehehe...

Dalam perjalanan 2, kami semua x habis2 bciter nak bagi semangat ngan pserta2... tba2 lak bas 2 bhnti. Ngam2 dpt Terminal 2 AirAsia Airport.... rupa2nya bas kami rosak... SABAR jak la wlupun smua group yang lain da smpai..... smentara menunggu bas lain sampai utk ambik kami, smpat gak la bergambar...

gEng DaK sKolaH sMK BeaUFort 2

GambaR cuRi2.....hehehe

aKhiRnyA si AbiL jd MangSa CANDID aQ.....

aMbOi, ne KeTua PENgawaS ka KEtua TIDo???


Lenanya tDo... aPaLaH yang DimiMpinya..??

ne Pa Kes tutup Muka???

kami hanya diberi masa selama 10 minit jak utk bergerak ke skitar kawasan pameran. Cian dak2 ne.... tpaksalah aQ mnta kbenaran ngan Kak Yan utk tambah masa. maklumla, dak2 ne hrapan bangsa n negara..cehhhhhh

puas da round, kami naik p tmpat mnunggu bas. kami yang xda bas ne tpaksa la mnumpang bas org lain..hehehe yg peliknya, abg2 n kakak Fasilitator plak yg lebih2 utk cr maklumat tntang U ne.... ne pa kes arrrgghh??hehehe

amBoi akaK kita ne... dia plaK yg leBih2.... smpai x ckUp tangan...

Hensem Sikit (Mr. Khalil) VS Hensem Banyak (aQ la)..heheheeee

kami trus bawa dorang smua jln2 skitar UMS. hrp2 pas ne dorang smua ada smangat untuk trus blajar aQ satu masa nanT dorang dpt rasa sndiri m cm na khidupan d U ne.......

sehari berjalan2 d UMS akhirnya inilah kenangan kami.....

Jejaka2 UMS yanG Kurang KacAK..(kecuali aQ...hehehe)

Ikan2 di dalam akuarium 2 hmpir sm dengan org2 kat depan 2..hehehehe

bakal2 Jutawan negara........

Glamournya diriku...hehehe

Masa untuk pulang ke SMKPO smula. Kat sana lak, kami tpaksa wat prsiapan utk majlis penutupan keesokkan arinya. nampak gayanya, tpksalah xTdo.....

ne la aktiviti kami malam hari sehingga ke subuh. Semuanya bertungkus lumus demi memastikan semuanya berjalan dengan lancar.........

Ui c KYOO ne nak bungkus hadiah atau nak mngurat???

aCtually mata da nak tDo ne... tp apakan daya.....

Seperti yang telah dikatakan, mlm 2 kami mmg x tdo... smua bergerak bersama-sama demi memastikan program tersebut berjaya dilaksanakan. memang penat giler. sementara yang lain2 sibuk wat keja, aQ curi2 p dO. mmg tme 2 aQ da x tahan.....hehehe


keesokannya...

kami bangun n bersiap untuk majlis perasmian. cian kawan2 aQ yang lain. smua dorang penat2 blaka. b4 majlis bermula, sempat gak jmpa ngan adeQ2 kesygan aQ..(cehhhh "syg" kunun...) trasa diriku umpama artis lak.....hahahahaaa......

tnGok apa 2 arrgh???

Antara semua, aQ la yg pling HENSEM..hahahaa

orang sibuk2 bg ucapan kat depan, dorang lak sibuk bergambar....

Sapa yang paling mahal senyuman???

pas jak selesai majlis 2, kami semua sibuk untuk packing barang.. kami nak balik.. hehehe tapi dalam keghairahan nak balik, sempat gak bg autograf ngan adeQ2 program SEMEGA.. memang terasa diri ini umpama artis yang tengah glamour....(angan2 jak 2.. jgn jeloZ). aQ n KAHAR da berpakat x nak gtau ngan student SMK BEAUFORT 2 yang kami akan jd Fasilitator yang akan menghantar dorang semua ke sekolah masing-masing. kami berpura2 yang kami ikut bas lain. Syg gak dak2 ne ngan kami ekkkk.. (fasilitator yang lain jgn jeloZ ekkkk..hehehhe)

Program ini banyak memberi kenangan dan makna kepada aQ n fasilitator2 yang lain. Harap2 program ini akan dapat membantu memberi inspirasi kepada para peserta untuk terus berjuang agar dapat masuk U sperti kami.... sekalung kemaafan kepada semua tidak kira pihak penganjur, para fasilitator n kepada para peserta semua seandainya ada melakukan kesilapan. khas buat semua peserta, dengar2la lagu tema SEMEGA jika anda mulai terasa berputus asa.. lagu itulah yang banyak memberi semangat kepada aQ untuk terus berjaya seperti pada hari ini....

5 comments:

daniel sebastian said...

xtau nk komen ape...
slamat berjaya..

(,")**JoSepH**(",) said...

tQ bro...

(,")**JoSepH**(",) said...

bro xda Fs ka??

ifin said...

aku suka pogram cam neh.
teringat time aku kat uitm dulu...
ngee~

(,")**JoSepH**(",) said...

beZ mmg bEz, tp kat cne jrang leh ikut aKtiviti mcm ne coZ x da ms. bZ sngat2... tP yg plinG ssuaI ikUt prOgraM mcM ne ialaH plajaR dr SemeNAnjUng. Jd Leh GaK rASa kehiudpan kat SabaH yG trCinTA ine..hehehhe